У одному з попередніх постів я вже писав про те, що існує таке цікаве явище як спонсорські поїздки. Виявляється, є способи вирушити у подорож, фінансуючи це з кишень компаній-спонсорів або звичайних людей, яким просто сподобалася Ваша ідея поїздки.

Погодьтеся, звучить якось заплутано, і відразу не видається реалістичним, що коли ти просто хочеш поїхати, скажімо у Бразилію, то знайдуться люди, які просто так тобі дадуть хоча б пару тисяч баксів на квитки.

Тим не менш, троє моїх подруг вирішили спробувати… і за допомогою платформи Trevolta (про неї — нижче) їм вже вдалося зібрати майже 8 тис. грн всього за місяць. І це тільки початок! Я сам сумнівався, що це настільки реально.

Звісно ж, щоб досягти в цьому успіху, потрібно не тільки бажання, а й цікава ідея мандрівки.

Моє інтерв’ю з ними нижче дасть розуміння, що потрібно робити, щоб поїхати у надзвичайні мандри, навіть, якщо фінанси дуже обмежені.

 

Привіт, дівчата! Розкажіть трохи про себе і вашу ідею поїхати в Бразилію?.

У команді нас троє – Ніка, Тома та Аня. Познайомилися ми два роки назад, створюючи соціальний проект в організації AIESEC. Ми дуже близькі по духу, однаково любимо пригоди, подорожі і зустрічі з різними цікавими людьми, та вже досить багато поїздили разом.
Насправді, ідея подорожувати та створювати творчі проекти жила з нами достатньо довго: минулого літа ми здійснили подорож Європою, відвідавши вісім країн, та проїхавши 5 тисяч кілометрів автостопом. Захотілось створити концептуальну подорож, щоб приємне сумістити з корисним, надихаючи людей своїми результатами.

Чому саме Бразилія?
За різними джерелами, саме латиноамериканські країни вважаються такими, де живуть найщасливіші люди. Звичайно, це питання досить відносне. Але займаючись соціальними проектами в Україні та приймаючи волонтерів з різних країн, ми помітили, що саме з бразилійцями у нас виникали найщиріші дружні стосунки, вони ніби аж сяють від щастя, пританцьовуючи самбу у метро, та напівуючи сонячні мотиви щодня, щохвилини.

Метою нашого проекту є дослідити секрети щастя бразилійців: що викликає в них та оточуючих посмішку, що для них означає бути щасливими. Ми вирішили проїхати від південної точки країни Порту Аллегре, до північної частини Бразилії – Ресіфе – щоб зібрати історії людей різного віку, соціального статусу, що живуть з різними цінностями та мріями.

Ми дізнались про можливості краудфандингових ресурсів, які набувають все більшої популярності. Ми шукали різні сайти для запуску нашої ідеї, та зупинились на trevolta.com.

Чому Ви обрали саме платформу Trevolta?

Цей ресурс є відкритим для користувачів з України, а також є надійним у зібранні коштів для підтримки ідеї. Цьому сайту трохи більше ніж півроку, але він набуває все більшої популярності серед мандрівників. Команда Trevolta молода й енергійна, вони не лише створюють сприятливі умови для учасників, а й допомагають знайти спонсорів, та підтримують деякі проекти самостійно.

Як Ви визначали, скільки грошей збирати через trevolta?

Бюджет подорожі насправді мінімальний, частину грошей ми покриваємо самостійно. Бразилія країна не з дешевих, тому ми плануємо зупинятись у знайомих та шукати житло по couchsurfing-у, а пересуватись по країні автостопом.

Основну частину нашого бюджету складає міжнародний авіапереліт з України до Бразилії, промоніторивши різні авіакомпанії та маршрути ми знайшли квитки загальною вартістю 1000$ на особу в обидва кінці.

Також до основних витрат ми включили витрати на фотоматеріали та заохочення для тих, хто нас підтримує: унікальні фотокартки, листівки з Бразилії, особливі подарунки та публікація фотокниги як результат нашої подорожі. Тому ми зупинились на сумі 5000$.

Чи Ви вірили, що через цю платформу можливо зібрати кошти звичайним мандрівникам?

Так, дійсно, без віри було б складно запустити проект. Проте наша кампанія триває: на даний момент ми зібрали 636$, у нас ще є два тижні щоб зібрати більше коштів. Звичайно, у нас є хвилини повного натхнення, а також певні спади. Та отримуючи повідомлення підтримки від друзів, а також незнайомих людей, які надихаються ідеєю, яку ми створили, звичайно, хочеться зробити по максимуму того, що залежить від нас.

Маючи вже певну зібрану суму, поділіться вашим досвідом: що повинно бути щоб кампанія по збору коштів була успішною? Що працює, а що не працює?

funding-braz
Перші гроші, які нам надійшли, були від незнайомих людей, дякуючи «шерам» наших друзів у фейсбуці. Ми створили групу проекту, а також відкрили блог, і намагаємося наповнювати їх нашими результатами, та мотивуючим контентом.

Постійно слід проштовхувати проект, ділитися з друзями, намагатися, щоб про проект дізналися усі, хто тільки може. Часто підтримка приходить неочікувано. Ми одразу домовилися не просити прямо про фінансову підтримку, а лише про share: адже у кого є можливість та бажання, неодмінно використає шанс підтримати цікаву творчу ідею.

Деякі винагороди для тих, хто підтримав проект

Що порадите початківцям, які вирішили створити свою першу кампанію?

На початковому етапі слід продумати, як найкраще представити проект на Trevolta – це має бути щось дійсно творче, нове, цікаве. Важливо також продумати варіанти заохочення – це може бути щось матеріальне (наприклад, можливість першими отримати опубліковану фотокнигу з лімітованої колекції), або унікальне –чи то надпис імені спонсора на вершині гори.

Головне стовідсотково вірити, що реалізувати проект реально, старатися якомога більше вкладати у кампанію: розповсюджувати інформацію про проект, залучати друзів, знайомих, бути відкритим будь-якій допомозі. Важливо, щоб проект був «живим» — слід оновлювати блог на платформі, ділитися оновленнями, повідомляти про нові результати, бути вдячним кожному вкладу.

Чи пробували звертатися до спонсорів-компаній?

Так, ми надсилали промо-листи деяким компаніям, яким було б цікаво нас підтримати, але поки що вони не виявили активність. Та ми не втрачаємо віру, і шукаємо усі можливі варіанти: від компаній-перевізників (щоб покрити частково вартість перельоту) до Посольства Бразилії в України як нашого потенційного культурного партнера.

У Вас досить оригінальне відео про цей проект! Як бути впевненим, що відео, буде ефективно  мотивувати підтримати проект?

Щодо відео, то воно має бути не дуже довгим – двох хвилин буде достатньо. Вважається, що саме така тривалість є оптимальною, аби зацікавити глядача. Глядачу має бути одразу зрозуміла не лише унікальність і корисність концепції подорожі, але також була надана інформація про кінцевий результат. А взагалі, з відео можна креативити як завгодно, головне – щоб воно було створене унікально та «з душею».  🙂

Ось наш приклад:

Також на сайтах краудфандінгу, у тому числі і на trevolta, можна знайти уроки та корисні поради щодо того, як створити успішний проект.